[ Pobierz całość w formacie PDF ]
już legendarny obok Malboro, Tonberi, który ma dużo HP (39393 HP). Proponuję skorzystać
z Odina. Czasami po Tonberim zostaje zbroja Mirage, którą też możesz otrzymać, jako
nagrodę w jednym z Subquestów. Idąc przez kolejne poziomy labiryntów zauważysz
przycisk, który chwilowo zatrzymuje wodospad blokujący drogę do skrzyni ze skarbem.
Skorzystaj z umiejętności złodziejskiej Dash, by szybko dotrzeć do skrytki i ją otworzyć,
zanim wodospad zmyje cię z drogi. Kufer jest tego wart, bo w środku spoczywa kolejny
Protect Ring. Na czwartym poziomie przyda się Geomancer, by ominąć ukrytą zapadnię, to
dotrzesz do niedostępnej skrzyni na trzecim etażu. Na sam dół dostaniesz się przez dziurę w
podłożu na piątej kondygnacji. Tam, w sercu labiryntu, czekają na Ciebie: tabliczka oraz
opcjonalna walka z Leviathanem (nie musisz z nim walczyć).
BOSS ISTORY FALLS
Leviathan: Poziom 37, HP: 40000 Słabość: Błyskawice
Jak go pokonać: Wykorzystanie słabość Leviathana, którą jest niska odporność na
Błyskawice zastęp hybryd Black Mage z Red Mage (X-Magic) szybko pobije króla mórz.
Sephiria: bitwa jest banalnie prosta, jeżeli masz Ninja lub Mimic z umiejętnością X-Fight,
ponieważ obie profesje mogą na raz mieć broń w obu dłoniach. To oznacza, że wykonując
cztery ataki, twoje postacie zadają 8 ciosów! Mając tak skonfigurowany cały zespół, ubijesz
Leviathana, zanim ten zacznie się rozkręcać.
Bardzo słaba drużyna może zdać się na usługi Blue Mage (Aero3, Goblin Punch świetne,
ale w wykonaniu Mimica ze zdolnością Blue), Time Mage (Haste2, Meteo), Summonera
(Ramuh, Syldra) oraz oczywiście White Mage (Cure3, Holy). Ostatecznie możesz posłużyć
się Gil Tossem, ale chociażby Bolt 3 jest lepszym rozwiązaniem.
Po walce, Leviathan dołączy do ciebie jako kolejny Esper. Udaj się do wodospadu, w dolnej
części ekranu to droga wyjściowa. Teraz nie pozostaje Ci nic innego jak zakończyć
odblokowywanie wszystkich legendarnych broni w Koozer i poczynić przygotowania do
finałowej wyprawy. W tym celu zobacz, czy wypełniłaś/eś już&
9. Subquesty
To dobry moment na zaliczenie kilku pobocznych wątków, a tych jest sporo. Obok,
wspomnianej podczas potyczki z Leviathanem, Syldry można jeszcze przyłączyć Odina,
Bahamuta i Pheonixa do twoich Summonów. Cztery inne zadania czekają w rozrzuconych po
świecie miastach, między innymi: Kelb, Mirage Town, czy Muah. Szczegóły znajdziesz w
dziale Subquestów. Jeżeli wszystko zostało już załatwione, poleć do miejsca, gdzie stał do
niedawna zamek Tycoon. Teraz znajduje się tutaj wejście do Cleft of Dimension.
10. Cleft of Dimention (Poziom: 50)
Zejdz z pokładu statku i przejdz przez pomost. Twoja podróż przez dziurę wymiarową
zaczyna się na pustyni, a droga wiedzie przez sześć kolejnych etapów Cleft of Dimension:
ruiny, las, jaskinie, wieże, zamek i kryształ. Piaszczyste pustkowia doprowadzą cię do&
10.1. Cleft of Dimension: Ruiny
Przedmioty: Blood Sword, Cottage, Dark Matter, Elixir x 2,Ether
Nie ma tu nic, co mogłoby sprawić jakieś trudności. Droga jest prosta wystarczy brnąć
przed siebie i korzystać z łańcuchów, by iść dalej. W międzyczasie zaglądaj do wszystkich
skrzyń i pokręć się trochę z włączoną umiejętnością Learning. Czyhający tutaj przeciwnicy
posługują się Blue Magic: Aero3, Exploder, Frog Song, L2 Old, L3 Flare, L4 Quarter, L5
Death oraz Roulette. Wyjdziesz w Mirage Town, ale to tylko echo miasta, które tkwiło w
pustce przez 1000 lat. Skieruj się do wyjścia z osady.
10.2. Cleft of Dimension: Las
Przedmioty: Dragon Fang, Enchancer, Lilith Rod, Ribbon
Tu przejdziesz z miasta. Także w tej lokacji nie ma nic trudnego, chociaż przeciwnicy zdają
się być nieco bardziej odporni na Slash. Z Blue Magic możesz w tym miejscu nadrobić brak
White Wind. Mimo zakrętów, powinnaś/powinieneś sobie poradzić. Na końcu lasu czeka boss
do pokonania.
BOSS LASU SZCZELINY WYMIARÓW
Karophysteli, Poziom 68, HP: 18000
Jak go pokonać: Ponieważ wróg skorzysta z czaru Reflect, by wymigać się od twoich
ataków magią, rzuć na niego Dispel, ewentualnie daj lustro na siebie i odbijaj czary na
przeciwnika. Holy i Flare sprawują się dobrze. Meteo ma tą zaletę, że nie podlega działaniu
Reflect. Wroga można dodatkowo osłabić poprzez Blue Magic Magic Hammer, które szybko
zbije jego zapas MP. Zwykłe ataki powinny wystarczyć, Gil Toss również :).
Z lasu przeniesiesz się do górskich grót.
10.3. Cleft of Dimension: Jaskinie
Przedmioty: Coral Ring
Zaczynasz w długim korytarzu, gdzie grasujące smoki nauczą cię kolejnego zaklęcia
Niebieskiej Magii Emission. Za chwilę znajdziesz się na ścianie z licznymi wodospadami.
Idz przed siebie, aż napotkasz Save Point. Ulecz drużynę i zapisz stan gry. Za chwilkę
zauważysz jakiegoś stwora panoszącego się na lewo i prawo. To Omega, jeden z dwóch
najpotężniejszych przeciwników w grze! Skrzętnie omijając maszkarę, masz możliwość iść
dalej, nic sobie z niej nie robiąc albo możesz (lub musisz, jeśli nie uda Ci się przejść obok
niej) także z nią powalczyć. Porady oraz szczegółową taktykę znajdziesz w dziale Mega
Bossów, jednak ostrzegam, że bitwa nie jest łatwa. Gdy ominiesz (lub pokonasz) Omegę, to w
kolejnym pomieszczeniu (tym, na końcu korytarza), w jednej z ksiąg czeka na ciebie Apanda.
BOSS JASKIC
Apanda Poziom 59, HP: 22200 Słabość: Ogień
Jak go pokonać: Rzuć na niego Berserk, to dzięki temu nie będzie korzystać z magii, a jeśli
dodasz do tego Niebieską Magię Flash, która oślepia, to przeciwnik stanie się bezbronny.
Teraz możesz śmiało atakować wykorzystaj do tego czary (Fire3 najlepiej działa, ze
względu na słabość bossa, Flare, Holy, czy Meteo), techniki Blue Magic (Aero3, Magic
Hammer), czy Summony (Syldra, Leviathan, Bahamut, Phoenix, Odin) lub zwykle ataki, bÄ…dz
[ Pobierz całość w formacie PDF ]